Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yayınlanan 2021-2022 Yaz Okulu ders ön talep toplama işlemleri ile ilgili duyuru aşağıdaki gibidir.

2021-2022 Yaz Okulu duyurumuz 05.07.2022 tarihi itibari ile güncellenmiştir.

 

 Değerli Öğrencilerimiz,

2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı Yaz Okulu ders kayıtları 19-22 Temmuz 2022 tarihleri arasında yapılacak olup dersler 25 Temmuz 2022 tarihinde başlayacaktır. Yaz okulu eğitimi yüz yüze olarak yapılacaktır. Açılması muhtemel ders listesini 8 Temmuz 2022 tarihi itibarı ile ilgili birim web sayfasında görebilirsiniz.

Hangi derslerin açılacağını belirlemek amacıyla yapılan, derslere ön talep toplama süreci tamamlanmış olup yaz okulunda ders almak isteyen öğrenciler mutlaka 19-22 Temmuz tarihlerinde kesin kayıtlarını yapmalıdırlar. Kesin kayıtlarını yapmayan öğrenciler yaz okulundan faydalanamazlar.

 

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİKKATİNE

1– Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğrencilerinin yaz okulundan faydalanabilmesi için 19-22 Temmuz tarihleri arasında yaz okulu ücretini yatırarak kesin kayıtlarını yapmaları yeterlidir.

 

ÜNİVERSİTEMİZ DIŞINDA FARKLI BİR ÜNİVERSİTEDE KAYITLI OLAN ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

1– Başka Üniversitelerde kayıtlı olup Üniversitemizde yaz okulundan ders almak isteyen öğrenciler için öğrenci numarası alma süreci 8 Temmuz Cuma saat 23:59 a kadar uzatılmıştır. Üniversitemiz dışından gelen öğrencilerin bu tarihe kadar aşağıdaki işlemleri takip ederek öğrenci numarası almaları ve 19-22 Temmuz 2022 tarihleri arasında yaz okulu ücretini ödeyerek kesin kayıtlarını yapmaları yeterlidir;

  • a)  24.06.2022 – 08.07.2022 tarihleri arasında https://obs.aku.edu.tr/oibs/summer_app/ web adresi üzerinden <Yeni Bir Kullanıcı Oluştur> seçeneğini kullanarak yeni kullanıcı oluşturulur. (Burada pasaport numarası kullanmayınız)
  • b)  Kullanıcı oluştuktan sonra kayıt esnasında belirtilen e-mail adresine gelen şifre ile aynı link üzerinden başvuru ekranına giriş yapılır.
  • c)  Başvuru ekranında sırasıyla bilgiler doldurularak <Kaydet ve İlerle> seçilir
    • İlan okunur,
    • “Kimlik Bilgileri”, (Fotograf kısmına vesikalık fotoğraf girilecektir. Uygun fotoğraf girmeyenlerin başvuruları reddedilecektir.)
    • “İletişim Bilgileri”,
    • “Üniversite Bilgileri” (Kayıtlı olduğunuz ve alacak olduğunuz ders sonuçlarının gönderilmesini istediğiniz üniversite bilgisi seçilir.
    • “Başvuru Bilgileri” girilir. (Lisans öğrencisi iseniz Başvuru Yapılan Fakülte için YAZ OKULU LİSANS, Önlisans öğrencisi iseniz Başvuru Yapılan Fakülte için YAZ OKULU ÖNLİSANS seçilmeli ayrıca Başvuru Yapılan Bölüm ve Program için Yaz Okulu ile başlayan uygun bölüm, program seçilmelidir. Bunun dışında Farklı Fakülte, Bölüm, Program seçenlerin başvuruları onaylanmayacaktır.)
  • d)  Başvuru ekranında istenilen tüm bilgiler doğru bir şekilde girilerek başvuru tamamlanır. (Not: IBAN ücret iadesi için kullanılacağı için mutlaka doğru bir şekilde yazılmalıdır)
  • e)  Yapılan bu başvuru sonunda, başvuru birim yöneticileri tarafından incelenecek ve başvurunuzun onaylanması halinde tarafınıza öğrenci numarası verilecektir. Başvurunuzun durumunu başvuru ekranına girerek sık sık takip etmeniz gerekmektedir.
  • f)  Başvuru onaylanıp, tarafınıza öğrenci numarası verildikten sonra https://obs.aku.edu.tr/oibs/ogrenci/ linkinden, giriş ekranında <E-Devlet İle Giriş> ya da <Şifre Sıfırla> seçeneği kullanılarak yeni şifre alınıp sisteme giriş sağlanır.
  • g)  Başvuru işlemleri sonuçları, başvuru esnasında vermiş olduğunuz e-mail adresine bilgi olarak gönderilmektedir.

2– Başvuru ekranında girdiğiniz bilgiler ile gerçek öğrenci otomasyon sistemi (OBS) üzerinde kaydınız oluşturulacaktır. Bu nedenle hak kaybına uğramamak için bilgilerinizi doğru girmeniz çok önemlidir.

3– Kesin kayıta katılarak yaz okulundan ders alabilmek için Başvuru işlemleri tamamlanarak öğrenci numarası alınmış olmalıdır.

4– Yaz Okulu sonunda almış olduğunuz derslere ait not döküm belgeleri başvuru esnasında belirttiğiniz ilgili üniversiteye gönderilecektir. Birden fazla Üniversite kaydı olan öğrencilerin doğru Üniversiteyi seçtiğinden emin olması gerekir, aksi halde yaz okulunda alınacak derslere ilişkin not bilgileri burada belirtilen üniversiteye gönderilecektir.

5-Eksik ya da yanlış bildirimlerden doğacak hak kayıplarını kabul ve taahhüt etmiş olacaksınız.

6-24.06.2022 – 08.07.2022 tarihleri arasında https://obs.aku.edu.tr/oibs/summer_app/ web adresi üzerinden yeni bir kullanıcı oluşturup öğrenci numarası alan üniversitemiz dışından gelen öğrenciler, öğrenci numaraları ile https://obs.aku.edu.tr/oibs/ogrenci/ linkini kullanarak ve giriş ekranında <E-Devlet İle Giriş>  yada <Şifre Sıfırla> seçeneği kullanılarak Öğrenci otomasyon sistemine giriş yapabileceklerdir.

 

KESİN KAYIT

1-Yaz Okulu kesin kayıtları 19-22 Temmuz 2022 tarihleri arasında yapılacaktır. Üniversitemiz öğrencileri ile başvuru yaparak öğrenci numarası alan üniversitemiz dışından gelen öğrenciler 19.07.2022 – 22.07.2022 tarihleri arasında https://obs.aku.edu.tr/oibs/ogrenci/ web adresinden yaz okulu ücretini ödeyerek KESİN ders kayıtlarını yapmalıdırlar. 19.07.2022 – 22.07.2022 tarihleri arasında kesin ders kayıtlarını yapmayan öğrenciler yaz okulundan faydalanamaz.

Kesin kayıt sürecinde nasıl kayıt yapılacağına ilişkin Müfredat tabanlı ders kayıt sistemine ait eğitim videosunu izlemek için tıklayınız.

 

DERS İÇERİKLERİ

2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Okulunda Üniversitemizden ders almak isteyen  öğrencilere ıslak imzalı belge verilmeyecektir. Başvuruda bulunacak ilgili öğrenciler https://obs.aku.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ders içeriklerine ulaşılabileceklerdir.

24 Haziran 2022, Cuma 33893 kez görüntülendi